Afgelopen periode heeft het bedrijf DVL Milieuservice in opdracht van de gemeente Aa en Hunze ongeveer 35.000 afvalcontainers gechipt om het beheer te professionaliseren. De chips worden vastgelegd in een container management systeem, dat vanaf januari 2025 actief wordt. Containers zonder chip zullen vanaf dan niet meer worden geleegd.
Een gechipte container is te herkennen aan een witte adressticker op de zijkant met uw adres, een streepjescode en de gegevens van de container.
Als u een container heeft die overbodig is geworden, kunt u deze ongechipte container laten ophalen door het invullen van het formulier 'extra container aanvragen of inleveren' op de website van de gemeente Aa en Hunze.
Voor extra containers waarvoor u betaalt, kunt u contact opnemen met de gemeente via 0592-267777 bij onjuistheden of om geen gebruik meer te maken van de betaalde container. U kunt tegen betaling ook een extra groene of grijze container krijgen voor € 130,- per jaar.
Voor meer informatie over afvalbeheer, bezoek de website van de gemeente Aa en Hunze: www.aaenhunze.nl/afval.