Aa en Hunze helpt vroegtijdig mensen met financiële problemen

Foto: Pixabay

De gemeente Aa en Hunze gaat mensen met financiële problemen sneller dan voorheen helpen. Woningcorporaties, energiemaatschappijen, waterbedrijven en zorgverzekeraars geven vroegtijdig een signaal aan de gemeente door als mensen een betalingsachterstand hebben.

Met het project Vroegsignalering geeft Aa en Hunze samen met Borger-Odoorn invulling aan de verplichting sinds 1 januari om inwoners vroegtijdig te helpen als er sprake is van betalingsachterstanden. Zodra de gemeente een signaal binnenkrijgt, wordt hulpverlening in gang gezet door het Samen Doen Team. Het team neemt contact op met de schuldenaars om samen naar een oplossing te zoeken. Dit contact gebeurt door middel van een brief, een telefoontje of een huisbezoek.

Het team bestaat uit professionals van verschillende organisaties. In Aa en Hunze zijn dat Impuls, Gemeentelijke Kredietbank, Attenta en Werkplein Drentsche Aa. In Borger-Odoorn zijn dat stichting Sociale teams Borger-Odoorn, welzijnsorganisatie Andes en de Gemeentelijke Kredietbank.


Wil je dit bericht delen op Twitter, Facebook of LinkedIn? Klik dan op één van de icoontjes boven de foto bij dit bericht.


  • Meer berichten zoals dit lezen? Dagelijks of wekelijks een handig overzicht van het belangrijkste en leukste nieuws uit de buurt in je mailbox? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief:
  • .
  • nieuwsbrief


Reacties

Cookieinstellingen